Mentsük meg Mark Watney-t!

Hozdd ki a legtöbbet a világ legolcsóbb léptetőmotorjából.

Küldetés

14. Alkalmazott Mérnöki Tudományok Versenye

2020.03.28. || 2020.04.04. Miskolci Egyetem

Még 108 nap a küldetésig. Csapatok száma: 21 Díjalap: 300.000 Ft

Hírek

20Szeptember2019

21. csapat és egyéb örömhírek

Az elmúlt napon két dolognak is örülhettem. A Miskolci Egyetemről új csapat jelentkezett így átléptük a bűvös limitet. Hab a tortán, hogy nem voltak szégyenlősek és képet is küldtek magukról.
A másik örömteli hír, hogy a kormány 1.900.000.000 forintot (1.9 milliárd) adott a World Robot Olympiad novemberi Győrben tartandó verseny szervezési költségeire  ahova most önkéntesnek is jelentkezhettek. Részletek a WRO weblapon. S.A.

1Szeptember2019

Új időpont

Úgy néz ki a kényszer szülte őszi dátum nem vált be így a versenyt március 28-ra vagy április 4-re tettük át. Elindítunk egy plakátkampányt és a szponzorokat is intenzívebben kérleljük. Nézzük mindennek a jó oldalát. Minden csapat kapott még 6 hónapot az építésre tesztelésre. Nincs B dátum a versenyt tavasszal megrendezzük így a befektetett munka nem vész kárba.

17Augusztus2019

Csapatok

11 csapat már a Marson, de páran még az ütős nevet keresik. Még várjuk a jelentkezéseket szeptember 1-ig.

30Május2019

Támogatás

A JABIL Circuit 400.000 forinttal támogatja idén is a versenyt így a díjalap nettó 300.000 forint. Köszönet érte.
A hozzám beérkező információ morzsák alapján dolgoznak a fogaskerekek, hogy a lehető leghatékonyabb megoldást megtalálják a csapatok. Eddig két egyforma ötletet nem hallottam ezért úgy gondolom meglepően változatos alkotásokkal fogunk találkozni a versenyen.

25Április2019

A 14. verseny első bejegyzése

Örömmel írhatom le, hogy a versenyt ezennel útjára indítjuk. Az egyetemi sportcsarnok májusi foglaltsága miatt egy tanév eleji időpontot választottunk. Letudva a vizsgaidőszakot két fesztivál között a légkondis laborban nem is lehetne jobb időtöltés. Ahogy az elmúlt években idén is komoly díjalapra számíthatunk támogatóinknak hála.   

Támogatók

Küldetés

Évről évre megfigyeltem, hogy szeretitek feszegetni a határokat. Legyen szó az utolsó pillanatban befejezett áramkörről, forráskódról. Megtapasztalni vajon a ragasztás kitart-e pár percig vagy a doksiban leírt max. 5V csak warning ami nem hiba, mint megtudhattuk az AirStar csapattól. Idén aki nyerni szeretne felül kell tudnia emelkedni a katalógus adta korlátokon, hogy megmentse Mark Watney-t. Aki nem tudná ki is ő itt egy rövid részlet a könyvből:

"Mark nem félt az egyedülléttől. Mégis a lemenő nap látványa a marsi lakómodul kissé homályos ablakán át kicsit sem tűnt romantikusnak. Nem is olyan rég fejezte be a számításokat és a többszörösen ellenőrzött adatok mindig ugyanazt a sötét jövőt írták le. Akárhogyan is takarékoskodik a Marsra ki tudja mennyi szabályt megszegve felcsempészett gulyáskrém nem fog kitartani 1300 SOL-ig. Arca visszatükröződött a poros ablakról ahogy az eget elborították a csillagok. Találnia kell valamilyen megoldást. Ha el tudna jutni annak különc milliárdosnak az űrhajójáig ami nem is oly régen landolt itt a bolygón egy napig sem kellene nélkülöznie.
A szeme a legújabb 3D nyomatóra tévedt amit pár napja szereltek össze, hogy bármit legyárthassanak amire csak szükség lehet. Most, hogy a vihar tönkretette a rovert talán segítségével újjáépíthetné. A NASA mindig mindenre gondol - kivéve persze a fűszerpaprika magra, mert akkor nem lenne ilyen bajban - ezért biztos kell lennie kicsinyített alkatrészeknek a prototípushoz a sufniban. Két másodperc múlva már egy tárolódoboz fedelét pattintotta le melyre gondos kezek alkoholos filccel ráírták: rover tartalék alkatrészek 1:10. Megszámlálhatatlan apró motor tünt fel ezüst matricán hirdetve: 28byj- Made in China. Mark megnyugodott, ez eredeti nem európai gagyi másolat. Talált még sok-sok SG90 szervót egy sárga pufis borítékban. Hmm.. free shipping, nem is gondolta volna, hogy a NASA is az aliexpress-ről rendel, hiába a költségvetés ott is szigorú.
Az éjszaka maradéka teszteléssel telt ami kicsit le is lombozta Markot. A motorok túl gyengének bizonyultak, így csak araszolni fog nem pedig száguldani ahogy ő szeretné. Esetleg ha átkötné unipolárisból bipolárisba és dupla tápot adna. Esetleg.., de a többi már történelem:). "
 

a pálya

A pálya 8x8 méteres. A négy célterület 2cm vastag xps lemez mérete 120 x 125cm. A központi területen helyezkednek el a visszatérő űrhajók. A pályát 30mm magas és 50mm széles különböző hosszúságú tetőlécek szabdalják. A célterületekhez ezeken átgázolva, illetve követve a labirintust lehet eljutni. A pálya borítása gumi olyan mint a tavalyi versenyen volt <egy közeli kép>.

a robot

A tesztrobot zord körülmények között, a motorok a gyári megengedett áram 70%-án.

A 3D nyomtatás olyan szintű szabadságot ad az alkotás folyamatában amit egyszerűen kötelező ismerni a mi világunkban. Kínai testvéreinknek hála egy igazán használható printerhez egy középkategóriás telefon áráért európai forrásból hozzájuthatunk. Napjainkban rakétákat nyomtatnak így mi sem maradhatunk le, ezért a robot összes mechanikai elemét 3D nyomtatni kell. Kivételt képez a 3mm-es vagy kisebb és 40mm vagy rövidebb csavar a hozzávaló alátéttel és anyával. A marsi konyhában szintén található még - befőttesgumi, kétoldalas ragasztó, szigetelőszalag, gyorskötöző, mágnes, pillanat és egyéb ragasztók - de más nem. Ha kell egy rugó vagy csak egy egyszerű rudacska akkor azt nyomtatni kell. A filament anyaga bármilyen lehet. Az elektronika PCB nem lehet mechanikai szerkezeti elem (kiskapu becsukva a NYÁK-ból építéshez).
A roveren két fajta mechanikai mozgásra képes szerkezet lehet korlátlan számban ami azt is jelenti, hogy a verseny alatt bármikor cserélhetjük őket. Az egyik alkatrész itt idézek- HIGH QUALITY STEPPER MOTOR  - azaz magyarul - nincs nála olcsóbb - léptetőmotor melynek azonosítója így kezdődik: 28byj és így néz ki:

Ennek a léptetőmotornak több variánsa létezik, bármelyik felhasználható. Az egyedüli megengedett fizikai beavatkozás amennyiben valaki szükségesnek találja a léptetőmotor átalakítása unipolárisból bipolárisba.
A másik fontos alkatrész a méltán közkedvelt SG90 9 grammos mikro szervó. Ebből is bármennyit felhasználhattok akár a robot mozgatásához is, de nem lehet végteleníteni és nem is lehet ilyen típus, sem MG90 stb.. A fényképen is látható módon a szervókar felhasználható. A kihívást jelentő SG90-ről is egy fotó:

A robot elektronikája, energiaellátása szabadon választható. Mielőtt valaki már Paksról közvetlen táplálná a robotot természetesen távirányításúnak és önálló energiaellátásúnak kell lennie. Mérete nem lehet nagyobb 30x30x30cm-nél. A robot irányítása valós idejű a tavalyi versenyen bemutatkozott vezérlőpult segítségével amit mi biztosítunk. A konzolból egy tíz eres szalagkábel jön ki ami egy 2x5 PFL-10 csatlakozóban végződik. A konzol kapcsolási rajza letölthető innen és egy kép Márton Miklósról ahogy a konzolon varázsol.

a célterület

A pályán négy azonos felépítésű célterület található. A 2cm magas területen négy-négy 20cm átmérőjű kerek lyuk található melyeket 6mm-es airsoft BB lövedékekkel töltünk fel, hasonlóan mint 2010-ben csak most nem lesz idegen LED végű életforma a közepén. Ebből kell minimum 1 darabot felvenni. Egy célterületen azonos színű golyók vannak teljesen mindegy melyik lyukból vesszük a mintát. Azért van ezekből négy, hogy akár az összes robot egyidőben egy célterületen is hozzáférjen a mintához. A négy célterületen különböző színűek a lövedékek ahogy a 3D pályarajzon is látható.
A  központi terület a küldetés végállomása. Az itt leszállt négy űrhajó egyikébe kell bejuttatni a mintákat és extra pontokért Mark Watney-t is. A mintákkal és Markkal együtt a robot bármely alkatrésze bekerülhet az űrhajóba. Ami a lényeg a minták és Mark 100%-ban a hajóban legyen. A talajhoz rögzített űrhajó 105mm magas 109mm széles és a tetején 56mm átmérőjű a lyuk. Egy kép az űrhajóról és ha valaki ki szeretné nyomtatni az  STL fájlokat innen tudja letölteni .

Szerepet kap még Mark aki már a küldetés elején a roboton tartózkodik és extra pont jár érte, ha sikerül az űrhajóba juttatni. Úgy méretezzétek, hogy Mark magassága 30mm legyen. Az eredeti terven módosítani nem lehet (kanál alakú fej stb..) csak a megfogás elengedéshez szükséges apró elemek (mágnes, fémlap, ragasztó ki tudja mi még) rögzíthetőek az eredeti testre. Markot nem szükséges a robotra tenni, ha valaki nem akar extra pontot szerezni.

Köszönet érte Ezra Feldmannak aki megosztotta a Thingiverse-én a terveket. Csak a test kell az antenna és a cső opcionális.

a feladat és a pontozás

A küldetés célja a lehető legrövidebb idő alatt felvenni a négy különböző helyen található különböző színű mintából legalább 1-1 darabot és eljuttatni a mentőűrhajó belsejébe. Minden egyes felvett minta 90 pont. Amennyiben ez a minta eljut az űrhajó belsejébe az ismét 90 pont. Így mind a négy mintát begyűjtve és eljuttatva az űrhajóba 720 pontot szerezhetünk. Mark megmentéséért 360 extra pont jár. Abban az esetben ha mind a négy minta az űrhajóba került, akkor minden egyes megmaradt másodperc a 12 percből 1 pontot ér.
A pályán egyszerre 4 robot versenyez. A csapatokat egy program sorsolja négyes csoportba. A nap folyamán a versenyen elindult csapatok száma alapján egy csapat akár 3-6 alkalommal is összemérheti technológiája fejlettségét a többiekkel. Az első kör után (minden csapat elindult a pályán 1x) a legtöbb pontot elért csapat a legkevesebb pontot elérő csapattal és a ponttáblázat számtani közepén elhelyezkedő 2 csapattal kerül össze. A második legtöbb pontot elérő a második legkevesebb pontot szerzett csapattal plusz a ponttáblázat közepéről +2 csapat és így tovább. Hasonló pontszám esetén a csapat nevének abc sorrendje dönt. Három-négy forduló után a 8 legtöbb pontot elért csapat külön döntőt vív a győzelemért. Előfordulhat, hogy egy csapatnak egymás után kell pályára lépnie ezért tartalék akkuról gondoskodni szíveskedjék. A megszerzett pontok folyamatosan összeadódnak így a döntőbe jutott csapatok extra pontokat szerezhetnek. A robotok elhelyezésére és felkészítésére 5 perc áll rendelkezésre. Aki nem tud elindulni a forduló végéig próbálkozhat, de az óra ketyegni fog. Bármely okból be kell menni a pályára akkor a robotot a kiindulási pontra kell visszavinni.Szándékos akadályoztatás rongálás stb.. ahogy az elmúlt években idén sem megengedett.
A nap folyamán végig lehet barkácsolni, programozni módosítani a roboton. A pálya építését a terem bepakolását szeptember 20-án pénteken 12 órakor kezdjük. Egész éjjel lehet majd dolgozni a robotokon.
A díjalap elosztása a szokásos rend alapján. A díjalap összegét elosztjuk az csapatok által elért pontokkal. Ekkor megkapjuk egy pont forintosított értékét amit felszorozva a csapat által elért pontszámmal meg is kapjuk a cashkp-ét.

a verseny helyszíne egyéb infók

A verseny a Miskolci Egyetem sportcsarnokában lesz és ahogy az elmúlt években is:
- péntek és szombat este a tornateremben lehet aludni szivacsokon
- péntek este svédasztal zsíroskenyér lilahagyma paprika paradicsom libamáj GULYÁSKRÉM
- szerintem sör is lesz
- szombat este bográcsos chilisbab + szilva with unicum

Megépítettem egy mintafelvevőt, de úgy döntöttem nem terelem a gondolatokat semmilyen irányba. Valószínű rajtam kívűl sokan megtalálják majd ezt a megoldást, de amit szeretek ebben a versenyben az, hogy a kreativitás korlátlan. Biztos vagyok születnek meglepő alkotások csak férjenek bele a szabályokba. Senki ne becsülje le a feladat összetettségét legalább 2 napot szánjon rá:).

Bármilyen kérdés kétség esetén írjatok (siposattila kukac magyarokamarson.hu) igyekszem gyorsan válaszolni.
Sipos Attila

Jelentkezés

A tavalyi hagyományokat követve két kategóriában lehet jelentkezni. Amennyiben a csapat tagjainak fele iskolás éveit tapossa akkor részesül a díjalapból. A másik kategória a vén rókák akiknek a pontjai nem számítanak bele a díjalap elosztásába, de különdíjat tárgyjutalmat és minden elismerésünket elnyerhetik.

A jelentkezéshez mindösszesen egy levelet kell küldenetek a siposattila kukac magyarokamarson.hu címre a következő adatokkal:
-> A csapat neve
-> A csapattagok neve, életkora, jelenlegi vagy ex iskolája
-> Divatos néven nevezve egy szelfi a csapatról, hasonló ahhoz amit Mark küldött csak kicsit vidámabb:) Tudjak belőle egy 350x350px kerekített képet csinálni. 

Esetleg egy telefonszám biztonság képpen.


A jelentkezés határideje: legkésőbb a verseny napjáig


Ha nem válaszolok egy-két napon belül, akkor valami gáz van a levelezővel és nem jutott el hozzám a levél. Hajlott korom ellenére továbbra is megtiszteltetés lenne a közvetlen tegeződő kapcsolattartás bármilyen korosztály részéről.

Attila

Csapatok

Essort

Bartalos Tamás (32) Mátrix oktatási központ
Bencsik Tamás (32) ex. Óbudai Egyetem - NIK
Kele István (49) ex. Gábor Dénes Főiskola
Takács István (39) ex. Óbudai egyetem (Székesfehérvár)
Rajkai Andrea (31) Pallas 75 Oktatási Központ
Varga Gyula (35) ex. Bajáki Ferenc SZKI 

µ-troll

Abonyi Zoltán (27) ex. Óbudai Egyetem - KVK
Bedő Sándor (28) ex. Óbudai Egyetem - KVK
Borvendég Mátyás (28) ex. Óbudai Egyetem - KVK
Petrovszki Imre (27) ex. Óbudai Egyetem - KVK

amPEr

Tóth Dávid Noel (26) Pannon Egyetem, Informatikai Tudományok PhD, tanszék: VIRT
Szekér Szabolcs (26) Pannon Egyetem, Informatikai Tudományok PhD, tanszék: RSZT
Rátosi Márk (26) Pannon Egyetem, Informatikai Tudományok PhD, tanszék: RSZT/VIRT
Sipos István Krisztián (26) ex. Pannon Egyetem, Mérnökinformatikus BSc
Nánási Balázs (27) ex. Pannon Egyetem, Villamosmérnök BSc

DeltA2

Szakács Zoltán (33) ex. BMF Kandó
Bartók Csaba (31) ex. Miskolci Egyetem

A-Team

Király Krisztina (21) Miskolci Egyetem, Mechatronikai Mérnök BSc
Drozsdik Tamás (21) Miskolci Egyetem, Mechatronikai Mérnök BSc
Kovács Dávid (22) Miskolci Egyetem, Mechatronikai Mérnök BSc
Hudák Dániel (24) Miskolci Egyetem, Mechatronikai Mérnök BSc

Megrövidítebbítendő Zsebslusszkulcs

Bárány Bence (20) Miskolci Egyetem BSc
Szabó Ákos Dániel (22) Miskolci Egyetem BSc
Szűcs Kristóf (22) Miskolci Egyetem BSc

Mananaog

Nagy Lehel (22) Sapientia EMTE, Marosvásárhelyi kar, negyedéves Automatika és Alkalmazott Informatika szak (Kapitány)
Demeter Katinka (24) Sapientia EMTE, Marosvásárhelyi kar, másodéves Kommunikáció és közkapcsolatok szak (Kommunikációs főtiszt)
Mészáros Adél (23) Sapientia EMTE, Marosvásárhelyi kar,harmadéves Számítástechnika szak (Elsőtiszt, tudományos tanácsadó)
Krizbai Csaba (21) Sapientia EMTE, Marosvásárhelyi kar, másodéves Automatika és Alkalmazott Informatika szak (Tudományos tiszt)
Dalnoki Szabolcs (21) Sapientia EMTE, Marosvásárhelyi kar, másodéves Automatika és Alkalmazott Informatika szak (Főgépész, harcászati tiszt)
Hammas Attila (20) Sapientia EMTE, Marosvásárhelyi kar, másodéves Számítástechnika szak (Zászlós, kormányos)
Gáll János (21) Sapientia EMTE, Marosvásárhelyi kar, másodéves Számítástechnika szak (Navigátor, taktikai tiszt)

TIB-Robotics

Kohanecz Ádám (21) Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar
Blazsek Attila (23) Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem - VIK
Csintalan Dániel (20) Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar
Kovács Vince (21) Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar
Kasza Dávid (21) Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar
Szarka Péter (22) Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar

Asimov

Borbély Félix (16) Clonlara School Budapest
Kürti Benjámin (15) Bornemisza Péter Gimnázium
Nagy Olivér Emánuel (16) Bornemisza Péter Gimnázium Budapest
Petyke Bálint Bendegúz (16) Ráday Pál Gimnázium Pécel
Rába Ármin András (18) ex. Clonlara School Budapest
Soós Kitti Panna (16) Gödöllői Református Líceum
Soós Miklós (43) ex. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME)

Error404

Somosi Gábor (20) Miskolci Egyetem Villamosmérnök
Koncsik Alex (22) Miskolci Egyetem Villamosmérnök

Robo Guys
Erdőkertesi Mikrokontroller Klub

Borbély Illés (13) Clonlara School
Áron Kristóf  (12) Fabriczius József Általános Iskola
Serfőző Antal (11) Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola És Gimnázium

DE-TERMINUS

Balázs Dávid (25) Debreceni Egyetem Műszaki Kar Mechatronikai Tanszék
Dezső Dávid (24) Debreceni Egyetem Műszaki Kar Mechatronikai Tanszék
Fekete Zsigmond (25) Debreceni Egyetem Műszaki Kar Mechatronikai Tanszék
Kovács István (23) Debreceni Egyetem Műszaki Kar Mechatronikai Tanszék
Póta Hunor Péter (22) Debreceni Egyetem Műszaki Kar Mechatronikai Tanszék
Varga Dávid Jonatán (23) Debreceni Egyetem Műszaki Kar Mechatronikai Tanszék

3Z

Zámbó Gergely Lajos (16) DSZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma
Zámbó Szabolcs Viktor (18) Szent József Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium
Zámbó Lajos (52) Ex. Debreceni egyetem Informatikai Kar

Pathfinders

Csehi Bálint (21) Miskolci Egyetem
Csontos Mátyás (22) Miskolci Egyetem
Hajtó András (33) Miskolci Egyetem
Szalay Csongor (19) BME

LEGO kör

Farkas Tamás (22) BME - VIK
Izsó András (22) BME - VIK
Komáromi Sándor (19) BME - VIK
Móna Dániel (22) BME - VIK
Móricz Tamás (23) BME - VIK
Puskás Tímea (21) BME - VIK
Rózsa Dániel (21) BME - VIK
Tóth Ádám Raymond (24) BME - VIK
Ugrin Dániel (23) BME - VIK

RobotoSOKK

Kaszász Bíborka (23) Miskolci Egyetem
Holló Tamás (21) Miskolci Egyetem

K2

Kriston Dávid (23) Miskolci Egyetem, Villamosmérnök BSc
Kriston Gergely (14) Szent István Katolikus Általános Iskola

Schwifty Robotics

Almásy Márton (23) OE
Koór Levente (18) ELTE
Novák Emil (22) ELTE
Szoták Soma (22) ELTE

DÖMÖTÖR

Buga Dániel (29) ex. BME
Dudás Dávid (29) ex. BME
Gliga Péter (29) ex. Debreceni Egyetem Villamosmérnök
Márton Miklós (28) ex. Debreceni Egyetem Villamosmérnök

BV elektronX

Béczi Roland (24)  Miskolci Egyetem Villamosmérnök
Révész Viktor (21) Miskolci Egyetem Villamosmérnök

Kakooscsiga

Anga Dávid (20) Miskolci Egyetem Villamosmérnök
Endrész Balázs (22) Miskolci Egyetem Villamosmérnök
Pető Alex (22) Miskolci Egyetem Villamosmérnök

A verseny története

2006

Kiskunhalas


Építeni kellett egy robotot mely felkutatja a homok alá rejtett fémlapot és a mintát visszahozni  a kiindulási bázisra.

Williamson

KISkunhalas

20 darab 3x3 centiméteres energiakockát helyeztünk el a 8x8 méteres homokkal borított 'marson'. Az energiát úgy lehetett kinyerni, ha a robot 5 másodpercig pontosan a kocka tetejére világított. A győztes csapatnak 9 kockát sikerült kitermelnie

Williamson

Kiskunhalas

Kicsit több mint 1 liter vizet rejtett a 'mars', ami 6 kis tavacskában tört a felszínre. A végső rangsor az összegyűjtött víz mennyisége volt.

Williamson

Kiskunhalas

9600 liter óceánnal és jéghegyekkel meg egy nagy jégmezővel kellett megbirkózni, hogy a lehető legtöbb űrhajóst sikerüljön megmenteni.

Williamson

Óbudai Egyetem

Építeni kellett egy robotot, mely a kavicsos terepen megkeresi a különleges 'marsi' virágot. Leolvassa a DNS szekvenciát, majd egy másik organizmusból mintát vesz. Ezt a mintát egy űrlifttel feljuttatja a Mars körül keringő űrállomásra. Erre a feladatra 30 perc állt rendelkezésre. Természetesen voltak csapatok akiknek nem kellett ennyi idő.

Williamson

Kiskunhalas

Készíteni kellett egy olyan robotot amit hasonló rendszer vezérel, mint a vadászgépek rakétáit csak egyszerre 25 célpontra kell figyelnie.

Williamson

Szeged

Olyan rovarszerű robotot kellett építeni, mely képes a zord 'marsi' körülmények között minimális emberi beavatkozással navigálni. A cél minél több területet benépesíteni és megvédeni a többi robottól az értékes 'utódokat'.

Williamson

Szeged

Építeni kellett egy kisméretű kétkerekű robotot, mely képes akár autonóm mozogni Mars City utcáin. Igazi kihívás az instabil kétkerekű mechanika irányítása illetve a megvalósításra rendelkezésre álló rövid 3 hónap.

Williamson

Óbudai Egyetem

Ebben az évben egy olyan légpárnás robotot kellett készíteni melyet kézmozdulatokkal lehetett irányítani. Érzékelők a ujjhegytől a csuklóig helyezkedhettek el. A robotnak összetett mozdulatokat kellett végrehajtania, hogy képes legyen a pályán elhelyezett különböző méretű céltárgyakra eljuttatni az apró dobókockákat.

Williamson

Óbudai Egyetem

Az eddigi versenyektől eltérően nem előre megadott feladatot kellett az otthoni műhelyben megvalósítani, hanem a helyszínen kiosztott egységcsomagból kellett 18 óra alatt egy robotot építeni. A csomag tartalmazott 4 szervót, akkumulátort egy A4 méretű kétoldalas nyomtatott áramköri lemezt + 1m alucsövet. Az irányítást egy potenciométer és két nyomógomb segítségével kellett megoldani.

Williamson

miskolci Egyetem

Az idei verseny igazi kihívás a digitális képfeldolgozás terén. A robotoknak egy olyan terepen kell autonóm tájékozódni ahol csak a 'szemükre' hagyatkozhatnak látható és infravörös tartományban. Természetesen gondoltunk a feltörekvő nemzedékre is ezért lehetőség van egy 'varázsgomb' segítségével pontokat szerezni.

Williamson

miskolci Egyetem

A feladat varázsgömbök azaz gömbrobotok építése volt. A maximum 25cm átmérőjű robotokkal kellett 9 arénában a csapat színére állítani a jelzőzászlót. Az irányításához egy varázspálcát is építeni kellett melynek mozgatásával navigálták a csapatok a robot a pályán.

Williamson

miskolci Egyetem

Ebben az évben visszatértünk a Marsra. Minden csapatnak egy-egy alkatrész csomagból kellett dolgoznia amely tartalmazott 6 dc motort két akkumulátort szervókat és egyéb apró alkatrészt. A feladat a pályán található a csapat szinével megeggyező léggömbök kilyukasztása volt a lehető legkevesebb idő alatt.

Kapcsolat

Sipos Attila
villamosmérnök
a verseny alapítója
a küldetések kitalálója 

E-mail

Dr. Pintér Judit
egyetemi adjunktus
a verseny főszervezője
céges kapcsolatok
szponzoráció

E-mail

Vizi Pál Gábor
villamosmérnök
a verseny főszervezője
örökös zsűrielnök
médiakapcsolatok

E-mail